۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۷, پنجشنبه

در پی تهدید کشورهای عربی نام خلیج فارس حذف شد

در پی تهدید کشورهای عربی نام خلیج فارس حذف شد



در حالی که با تصویب شورای انقلاب فرهنگی ، دهم اردیبهشت ماه به عنوان روز ملي‌ خليج‌ فارس به‌ تقويم‌ ايران‌ اضافه‌ شده است ، دولت نهم و این بار در عرصه ورزشی از موضع ایران مبنی بر نام جاودانه خلیج همیشه فارس عقب نشست و موضع اعراب را در نامگذاری مجعول تقویت کرد. قضیه از آنجایی شروع شده است که ایران میزبانی بازیهای کشورهای اسلامی را برعهده گرفته است و طبق عرف بین المللی طراحی و چاپ پوسترها از اختیارات میزبان می باشد. در همین راستا مسئولین پوسترهایی با نقشه ایران از جمله خلیج فارس تهیه و چاپ کرده و مدال های این مسابقات را نیز بر مبنای نقشه کشورمان طراحی می نمایند.
روز ششم اردیبهشت گروهی به سرپرستی عربستان برای نظارت بر چگونگی انجام این بازیها به ایران می آیند و با سازمان تربیت بدنی به گفتگو می نشینند و در این گفتگو با وقاحت تمام از ایران می خواهند نام خلیج فارس را از نقشه پاک و بجای آن نام خلیج(ع ر ب ی) بگذارند و تهدید می کنند در صورت عدم انجام این کار کشورهای عربی از حضور در این بازی ها انصراف خواهند داد. با آنکه انتظار می رفت نمایندگان سازمان تربیت بدنی همان لحظه پاسخی دندان شکن به اعراب بدهد اما سازمان تربیت بدنی طی نامه ای به احمدی نژاد کسب تکلیف می کنند.
حداقل انتظار از رییس جمهور این بود که با رد این درخواست وظیفه خود را در برابر تمامیت ارضی ایران به انجام برساند. اما نتیجه این نامه نگاری چنین می شود که نام خلیج فارس از روی نقشه ایران در پوسترها حذف می شود تا طراح مورد تائید کشورهای عربی قرار بگیرد.این در حالی است که در سال ١٩٩١ وقتی سازمان ملل در چند سند داخلی از خلیج فارس با عنوان دیگری نام می برد با واکنش دولت وقت مجبور می شود با اذعان بر سهوی بودن این موضوع رسما از ایران عذرخواهی کند(سند ٢٦ ژوئن ١٩٩١ ) اما امروز، دولت آقای احمدی نژاد که مدعی است کشور در اوج! منزلت و اقتدار قرار داریم حتی در برابر گستاخی چند کشور عربی نه فقط واکنش مناسبی نشان نمی دهد بلکه با حذف نام خلیج فارس از نقشه ایران بار دیگر از موضع ایران عقب نشینی می کند.البته آقای محمد هادي حسام، معاون سازمان تربيت ‏بدنی برای توجیه این مسئله در اظهار نظری جالب گفته است نگران نباشید نام ایران نیز در این طرح حذف شده است و همینکه خلیج فارس در نقشه وجود دارد یعنی مالکیت آن برای ایران است: “ما در بالاي نقشه دو بار نام الله را كه بالاترين نام‏ها است درج كرده‏ايم و بايد به اين نكته هم توجه داشته باشيد كه نام ايران نيز درج نشده و همين كه تصوير خليج‏فارس در نقشه موجود در پوستر وجود دارد، بيانگر حاكميت ايران بر اين حوزه است.”

.
منبع:جمهوریت


.
http://sangesaboor.blogfars.com

.

نظرات (3):

.

آرمان،امير می نويسد: با سلام و عرض ادب خدمت سرکار خانوم محترم
این مطلب زیبای شما منو به یاد پادشاهان قدیمی میندازه که به ازای هر ۱ دختر روسی ۱ شهر یا استان واگذار میکردند، حالا هم دخترهامنو واگذار میکنند هم خاکمنو، ولی‌ خب اینا از نظر اسلامی یعنی‌ برابری و برادری مگه خود امیر المومنین هر چی‌ داشته در اختیار افراد دیگه نمیذاشت؟ خب اینا هم دارن دقیقا کار اعمه رو انجام میدن با این تفاوت که اعمه پولاشنو تقسیم میکردن اینا هم خاک ملتشنو. بگذریم، با تشکر از شما

.

ميهمان: اعصابم بهم ريخت ايميل: taghiakbari2007@yahoo.com
اي خاك بر سر احمقتان بكنند آقايان مسئول در تربيت بدني نشستيد و نظاره كرديد كه هرچي اون اعراب سوسمار خور گفتند عين بز اخفش فقط نگاه كريد و سر تاييد تكان داديد البته ريدنهاي دولت نهم كه تازگي ندارد و اينم يكي ديگه روي اونها اي تف به گور پدرتون كه از ايراني كه يه زماني اسمش لرزه بر اندام بزرگترين امپرطوريها مي انداخت چي ساختيد

.

جواد رحمانی می نويسد: سلام هستی خانم خسته نباشی
واقعا متاسف شدم / نون بیت المال و مردم ایران را می خوردند و سنگ کشورهای دیگر را به سینه می زنند . اشکم در اومد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر